Andra jobbdagen är panschisdag

tisdag 8/8 = vanlig panschisdag
 
Bättre väder än väntat, så jag passade på att smågreja ute och inne.
  • vattnade rabatter och krukor med bokashinäring
  • klippte bort utblommade blommor både i krukor och i ruccolasalladen
  • hämtade en bal toalettpapper i garaget
  • vattnade alla blommor inne
  • lyssnade på ljudbok
  • löste korsord och sudoku
  • sprang runt åsen
Barnafadern:
  • var en sväng till golfbanan
Inte för att jämföra men....
När jag gick runt och vattnade skulle jag visa farmaceutdottern hur mina skott vuxit.
Det intressanta är att jag har haft dem i tre år (3!!).
Döttrarna bodde här ett tag hösten 2020 i väntan på nya lägenheter och när hon bar ut blommorna så gick några grenar av (säger man grenar??). Jag klämde ner dem i en kruka med jord.
Och väntar....
Kanske sorterna inte trivs ihop?
Kanske är det bara mina ogröna fingrar?
Det finns ju andra bevis på min bristande förmåga att odla.
 
måndag 7/8 = lilla turen med dottern
 
Eftersom det inte var direkt sjåigt på jobbet drog jag iväg lite tidigare för att göra en rundtur med farmaceuten. Vi är de enda i familjen som tycker att det är roligt att åka runt på lågprisaffärer och har också kul på våra rundor.
Servetter är alltid på shoppinglistan.
Dessutom ville jag köpa två krukväxter att ha på jobbet. Vi var inte in på så många ställen, det blev en lagom lång tur.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0