Vips.... så gick en vecka med Vincent

fredag 31/3 = [DKV] på förmiddagen
Snickrar på med abstractet, som ska skickas in på måndag 3/4.
Jag åkte hem till lunch för att hinna träffa Vincent och hans mamma en stund innan de skulle flyga hem 16.10. På väg till flygplatsen inser vi att planet är 45 minuter försenat, så vi passar på att titta in i mosterns nya lägenhet.
torsdag 30/3 = heldagsjobb
 
På morgonen hann jag precis träffa Vincent, men då såg han lite febrig ut?!
Mycket riktigt, senare under dagen hade han 40 graders kroppsvärme.
Barnafaderna (mina barns alltså) skulle passa dottersonen medan hans mamm jobbade på förmiddagen, men det var bara chill i soffan lät det som.
sist på dagen var det dags att träffa studenterna som nu ska plaera för avslutningen av sin utbildning.
Många kom och ställde många bra frågor.
Men jag fick var kvar länge.
Hämtade #2 som hängde med till oss för att äta middag med systrarna.
När jag kom hem hade precis elen farit sin kos. Halva spisen fungerade, men sedan fick Barnafadern igång alla faser (?).
 
onsdag 29/3 = långtur till gammelfarfars
 
Eftersom de inte kunde träffas till jul, så kändes det trevligt att vi kunde åka över dgan.
Vincent protesterade inte alltför mycket.
Speciellt inte när han fick en sockerkaksskiva av morfarsmor :-D
 
tisdag 28/3 = jobbade en stund på fm
 
Hade bl.a. zoom-möte kring den stora rumsflyttningen.
 
måndag 27/3 = fortsätter med behörighetskontroller
 
Dags att börja informera inför valet till HT2023.
Ingen stor grupp programansvarig och jag träffade. Men de är inte så många heller.
Pandemin har orsakat en del problem.
 
söndag 26/3 = Babyshower
 
De blivande mostrarna satte igång i god tid
En av aktiviteterna var att dekorera en liten body till loppan/myran som vi nu väntar på.
Alla fick vara med.
Otroligt elegant!
 
lördag 25/3 = dekorshopping
 
När nästan alla syskon kunde samlas bestämde de att ha en babyshower för den blivnde mamman och pappan. Vi planerade och fixade lite i förväg. Utnyttjade stora shoppingcentrat utanför stan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0