Ljussvagt på morgonen nu

torsdag 20/10 = småjobbat på förmiddagen
Jag försöker att bevaka inkommade rättningar, så att så många som möjligt ska hinna anmäla sig till i morgon. Detta ska göras senast 13.00
Idag var förutsättningarna:
Nästan alla som kunde har anmält sig på resp. prov.
Inga MP2.
Klockan 11 deltog jag i ett lagfartssammanträde för att se om vi kan skifta arvet efter farfar (två fastigheter). Alla dödsbodelägare var representerade. Allt verkar vara i sin ordning och alla är överens om att den kopia som finns på arvskiftet är giltig (originalet går inte att uppbringa). Nu ska lantmäteriet fatta ett beslut, men det är svårt att se att de inte skulle fastställa skiftet. Vad skulle man göra i så fall??
By the way kan jag säga att telefonmöte inte var särsklit praktiskt.
Hade nog tänkt träna, men känner mig småsjuk så det får vänta.
Måste vara frisk i morgon.
Pratade med super-Vinc via Messenger. Han är så otroligt läcker nu.
De kommer hit nästa helg, hela familjen.
Barnafadern drog för att försöka få hjälp med en reservdel till barnvagnen.
 
onsdag 19/10 = djärva åtgärder
 
Frågestuga på morgonen.
Jaja, jag gör vad jag kan.
Avverkade anmälningarna till senare del av program.
Strax före lunch togs beslutet att uppdatera min datta och se om allt fungerar.
Hade säkerhetskopierat först.
Hade ett ett möte direkt efter lunch, men innan jag gick från rummet var allt klart.
Då hade jag uppdaterat en massa andra program också.
Mina bilder gick nu att se, tack och lov.
Efter mötet kom så den stora utmaningen: se om bildprogrammet skulle läsa in de nytillkomna bilderna i ajfånen.
Japp, fungerade också.
På det hela taget en oväntat lycka eftermiddag.
 
tisdag 18/10 = försökte jobba halvdag
 
Men det lyckades inte eftersom Barnafadern skulle hämta mig efter golfrundan.
Den drog ut långt på eftermiddagen.
 
Längtar till nästa vecka när Vincent (med föräldrar) kommer hit ett par dagar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0