¡Fue un viaje único!

tisdag 12/4 = inte mycket att blogga om
  • Klippning
  • Bokavlämning med kaffe hos #2
  • Storhandel på väg hem (köpte fel kabel såklart!)
  • Stvl-samtal
  • Huvudvärk
  • Ingen träning
måndag 11/4 = snacka om att snacka
 
Mera konjunktiv på spanskan.
Och sedan det obligatoriska (=examinerande) "Muntlig språkfärdighet".
Gissa om jag gruvade, helt urblåst mellan öronen.
(klarar knappt att med säkerhet böja ett standardverb i presens).
Men det är bara att göra så gott man kan.
För att tvinga mig hade jag...
 
... spelat in mitt hackiga prat 5 ggr!
Tyckte nog att mitt "manus" var bra, och till det hade jag gjort svenska stolpar.
Vi berättade om resan i tur och ordning för våra tre peers och sedan ytterligare en variant som var frågedriven.
Hur många hade stolpar?
Jag kunde absolut inte avgöra om mina kollegor använde preteritum resp. imperfekt på rätt ställe och inte heller om böjningarna var rätt. Fick heller ingen reaktion på mitt hackande.
 
söndag 10/4 = spanska hela dagen
 
Fick en pratstund med super-Vinc när jag behövde konsultera spanskaexpertisen i Uppsala. De gav ändå väldigt positiva omdömen om min upplästa text.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0