Spanskar lite (dubbeltydigt!)

lördag 18/9 = utejobb, stan & spanska
 
På förmiddagen stökade vi ute.
Brnafadern plockade upp äpplen och klippte gräset.
Jag tog bort gardinerna i paviljongen, slängde blommor och diskade krukor och odlingslådor innan vi åkte till återvinningen.
Slängde bl.a. den lilla skinnsoffan, eftersom den knappast ska lagas och vi behöver platsen i garaget när sommarmöblerna ska ställas undan.
Sedan snabbt ombyte och in till stan.
Köpte te och kaffe.
Själva kaffedrickandet förlade vi hos kommunikationsdottern.
Sedan hem och jag har suttit ett tag med spanskan nu.
Vaddå reflexiva pronomen och reflexiva verb....
Jag har väl fullt upp med de vanliga!
 
fredag 17/9 = [DKV]
Tillbaka i Hum och Nordliga rummet!
Fick en del gjort och hade kort möte med BTH-kollegan.
Nu har vi två veckaor på oss att sy ihop bidraget till ingenjörskonferensen.
Ingen panik.
 
torsdag 16/9 = hälsocentralen
 
In till jobbet en snabbis för zaffe med Lenorna.
10.30 min hälsocentral för provtagning inför kommande årlig kontrollbesiktning (man får inte nya recept annars).
Hanlade lite på väg hem, men hittade inga bra helgblommor.
Efter avslutad arbetsdag skrotade jag förra veckans bukett och plockade in några stackare från rabatten.
Det här är ett skäl till att jag vill ha blommor som blommar sent.
Inte mycket till träning dessa tre dagar :-(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0