Oregelbundna studier

torsdag 23/9 = valinfo på fm
 
Åkte in till jobbet på morgonen, för att hinna överblicka det första infopasset med C21.
Insåg att min nya datta inte alls har ingångar som passar de projektorer vi har installerade i föreläningssalarna.
Den dongle jag hade funkade inte så bra, men det hade jag upptäckt sedan tidigare, så support hjälpte mig med bättre grejjor.
När vi kom på plats, så funkade det ändå inte.
Men den rutinerade föreläsaren hade en del trix i rockärmen och kunde få igång min visning.
På vägen ut kom jag på att två av döttrarna brukar sitta och plugga i samma hus, så jag gick ner och fick lite kaffe ihop med #2.
Den blivande farmaceuten skulle ha en presentation på fm, men ansluta sedan.
Nu blir det:
onsdag 22/9 = bara möten & stök
 
Åkte in till jobbet för att ta zoom-möten på plats, och sedan i lugn och ro åka till GBG.
När jag installerad webkameran och testade den insåg jag hur otroligt stöktigt det var på mitt rum. Orediga högar överallt, eftersom jag bara varit in och hämtat/lämnat papper.
I mars 2020 trodde man väl inte att det skulle ta 1.5 år innan dt var aktuellt med lite mer kontinuerlig närvara på arbetsplatsen.
När stora pogrammeringskursen drar igång kommer jag att vara på institutionen varje dag. I alla fall i tre veckor.
Därför kändes det bra att lägga en dryg halvtimme på att städa, spara opch kasta.
Jag gillar verkligen inte att komma in på rummet och det är en enda röra.
Trevligt att få starta upp kvällarna med GB också.
Vi kunde sitta ute i hennes uterum, men det kanske var sista gången för i år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0