Jag översträngde mig inte

lördag 4/9 = småstökar
 
Dagen avsatt åt lagom många småsaker.
Började med mitt arbetsrum.
Städningen där har varit mindre kontinuerlig/systematisk och mer slumpmässig av punktinsatskaraktär.
Ett bra exempel är dammet på skrivbordet.
Snacka om återbruk.
Eftersom det är så nerlusat med sladdar, anteckningsblock och, böcker och pennor har det varit svårt att städa. Min tanke att "göra det ordentligt", har stupat på....?!
Nu tömde jag skrivbordet, damsög överallt med panelborsten, våttorkade alla ytor, dammsög och skrapade bort de små smutsprickar som alltid verkar genereras av saker som rullar. T.ex. skrivbordsstolens hjul mot golvet.
Pennor har varit ett problem, eftersom jag underdimensionerade den burk jag ställde dit i mars 2020. Nu hittade jag en trevlig blomkruka i bra format och bytte ut den gamla ljuslyktan som länge varit för liten.
Snacka om återbruk!
Vad gjorde jag annars då?
  • handdiskade
  • löste lite korsord
  • tog ur sänglinnet i gästsängen i mitt arbetsrum
  • startade tvättmaskin och diskmaskin
  • virkade lite på en pannlapp
  • fick kaffegäster vid 15
  • plockade äpplen med gästerna
  • handlade stapelvaror på kåmpe
  • plockade upp all fallfrukt blev inte av
  • planerade stvlmöten blev inte av
  • studerade någon timme blev inte av
Tja, det var ungefär det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0