¡Hablo un poco de español!

tisdag 7/9 = studerar
 
Sovmorgon och frukost med den i går kväll hemkomne Barnafadern.
Sedan skulle han hämta sin nya putter och åka till golfbanan för att testa den.
Då satte jag mig med spanskan.
Gårdagens lektion (17-20) var mastig, med många nya komponenter i språket.
Som pausverksamhet i går, fixade jag lite med min BuJo (bullet journal kallas tydligen det).
Jag börjar misstänka att den största poängen med den är själva planerandet och layoutfixandet. Lite som att handarbeta. Fast ingen nämnvärd beständighet i det som produceras.
So be it!
Barnafadern kom hem, och åkte direkt till tandläkaren.
Jag körde lite övningar på nätet.
Det passiva är enklare än det aktiva.
Men man får göra om till det blir rätt.
Måste försöka göra hela Unidad 1, så jag kommer vidare.
Det skulle vara så trevigt att inte behöva staka sig och tänka på vartenda ord. ¿Är det svårt att lära gamla tanter spanska? ¡Förmodligen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0