Ljus från olika källor

tisdag 19/10 = småspanskar
 
Ibland överraskar jag mig själv: stiger upp tidigt utan att jag måste.
Mindre överraskande: tänder ljus för att trivas med det tilltagande mörkret.
Solen kämpar och ger ett litet, men tacksamt, bidrag.
Sista veckan med heltidsjobb:
Halvtidsstudier har inte matchat så bra.
Igår kväll var det dags för spanskakursen igen.
När jag kom blev jag student #8.
Vid pausen före språkövningen så gick en.
(vi är i nuläget 36 registrerade)
Jag har bestämt mig för att alltid vara med, oavsett möjligheten till förberedelse.
I går hade vi förberett Mi ciudad mi país och pluggat på caféord.
Jag är nöjd att jag faktiskt förberett mig.
Lära mig utantill?!
Idag blir det en stund spanska på förmiddagen, sedan stabsmöte över lunch och dagen avslutas sedan med ett pass rekursion (gissar jag).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0