Första veckan

söndag 16/5 = dåligt med ork
Har svårt att förmå mig att ta en lunktur :-(
 
lördag 15/5 = brassestolen (igen)
 
Tvillingarna kom ut strax före lunch för att plugga och sy på brassestolen.
13.00 hade vi ett zoom-möte hela familjen för att prata om begravningen.
 
fredag 14/5 = ingen [DKV] idag
 
Barnafadern spikade upp en tavla från min mamma:
Min yngste morbror var konstnär.
Åker till stan för några vardagsärenden.
  • lämnar in en tavla på ramning (även detta min morbrors verk)
  • köper en väggdekoration vi sett sedan tidigare
  • hämtar vitrinskåpet som kom en månad tidigare än prognosen
  • hämtar tvillingarna som lovat hjälpa oss att bära in skåpet
  • köper jord till pallkragarna
Medan Barnafadern körde tillbaka släpet och bärarna skulle jag sätta i hyllorna.
Varje hyllplan (4 st.) hade 4 små piggar att vila på.
Då behöver man 16 stycken, men det följde bara med 8.
Affären skulle be leverantören att posta de återstående direkt till oss.
 
torsdag 13/5 = Kr. Himmelsfärdsdag
 
Min syster, svågern och jag åker ner till mammas lägenhet och fortsätter med textilier.
Gardiner, lakan och dukar. En del sparas, en del skänks bort och trasigt/fläckigt kastas.
Min svåger gör en beundransvärd insats och bär upp alla flyttkartonger från mammas två förråd.
Det var nästan mer än det som fanns i lägenheten.
När detta kändes rimligt gjort, så rullade jag norrut.
Årets första varma dag, så när jag kommit hem och bytt om tog vi med maten ut.
 
onsdag 12/5 = möten
 
10.00 hade vi möte på begravningsbyrån.
Vi hade funderat en del innan, så det gick förhållandevis smärtfritt att ta sig igenom.
Begravningen kommer att ske fredag 4/6 14.00.
20 personer får delta, men Öppet avsked kan inte erbjudas.
12.30 möte på banken för att inventera hennes bankfack.
Efter att ha bytt om till lite mer arbetsliknande kläder jobbade vi i mammas lägenhet ett par timmar.
Gick igenom alla kläder och all frotté.
Packade flyttkartonger.
Åt på altanen hos min syster.
 
tisdag 11/5 = försöker koppla av
 
Mest korsord.
 
Åker ner till syster på kvällen.
Vi åker till mammas lägenhet för att leta fram hennes sista ombyte.
Känns väldigt konstigt att kliva in där.
 
måndag 10/5 = ingen vanlig måndag
 
Tar en prommis.
 
Det kom ett blomsterbud:
Blommorna kom från sonens flickvän, och satte igång tårarna såklart.
Försöker ringa lite samtal och jobbar någon timme.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0