En dag hos mamma

tisdag 5/1 = Trettondagsafton
 
Som sagt, det var bara att ställa väckaren.
8.15 rullade vi söderut.
Kallt, -15, och klarblå himmel.
Inget dåligt resväder :-D
Jag hade övertalat Barnafadern att hänga med.
Roligare med sällskap när man ska sitta 4 timmar i bil.
Vi hade ett möte 11.00 med hemsjukvården, hemtjänstsamordnaren och VC's chef.
Ett resultat blev att mamma får smärtlindring insatt igen, eftersom hon klagar på smärtor i ryggen.
Dessutom framkom det att det hade synts nya kotkompressioner vid den röntgen som gjordes efter fallet 3/12.
Jag hade tagit med lövbiff och creme fraiche, mexican chili för att göra Ungersk gulasch.
Behövde handla lite så jag passade på att kontrollera mammas kylskåp innan jag gick
Hemtjänsten säger att de har uppfattningen att hon aldrig går och tar något själv.
Vi frågade om ett projekt hon varit med i tidigare, Senior alert, där de bl.a. vägde henne.
Intressant just för att se om hon tappar i vikt.
"De var här i morse och vägde mig. Jag vägde 67.7 kg"
Jaha......
Sjuksköterskan förklarade att projektet varit mer eller mindre vilande pga. pandemin.
Verkar rimligt.
Men efter en stund säger samordnaren att hon kan se att de faktiskt varit där och vägt henne idag!!
Och vikten var alldeles korrekt.
Ibland baxnar man.
Det går bara inte att veta hur hjärnan fungerar.
Jag lagade mat, och vi åt tillsammans.
Mamma uppskattade verkligen maten, och tog till och med mer.
Efter denna lyckade lunch, satte vi igång med avv avjula.
Granen åkte ut, alla prydnader paketerades och bars ner i källarförrådet.
Sedan vände vi nosen norrut igen.
I den riktningen var vyn inte lika bra. Eller det kanske mer var tiden på dygnet som var orsaken. Skönt att komma hem. Enkel middag och sedan slappar vi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0