Första arbetstidsförkortningen

måndag 27/1 = småstök och gymmet
 
Idag var min första 4-dagarsvecka.
Stökade på hemma, med tvätt, lite städning av diverse rum, och diskning.
Kändes bra.
 
Mindre bra blev det senare.
 
Tog en tur till gymmet på eftermiddagen och gick och lunkade.
Energin har blivit så extremt dålig, och jag vet inte hur jag ska komma till rätta med det.
 
Yngsta dottern dök upp på kvällen för att vara några dagar på universitetet. Eller eg. på det företag där hon gör ett mindre projekt just nu.
Samma företag som där sonen gjorde sitt exjobb, BTW.
 
Ute växlar det mellan plus och minus, snö och regn.
Just nu har vi några kallgrader och lite nysnö.
I morgon är det dags för jobbet.
Massor av individuella samtal i veckan och en hel del kompletteringar att rätta.
Trist dock med de som via kursansvarig och mail klagar på att jag rättat hårt: "min kompis gjorde likadant och fick G"/"handledaren anmärkte inte på det här".
När det gäller glasögonen är jag inte riktigt såld ännu.
Enligt Barnafadern skulle det bli en aha-upplevelse.
  • funkar inte så bra att läsa och lösa korsord
  • funkar inte så bra när jag går runt inomhus
  • funkar hyfsat när jag kör bil (jag kan läsa på instrumentbrädan)
  • funkar lite sämre på långt håll
Jaja, det få väl visa sig :-D
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0