Mamma till sjukhus

torsdag 3/12 = dramatisk början
 
Jag hade möte med Blekingekollegan direkt på morgonen.
Mitt i mötet ringde min syster upprepade gånger och då tänker man direkt: mamma.
Jag svarade, och mycket riktigt hade mamma ramlat, inte tagit sig upp och tryckt på trygghetslarmet (!).
Ambulans in till sjukhuset för att undersökas ordentligt.
Ingen av oss fick följa med, så det var bara att avvakta.
Jag frågade syrran om mamma ahde mobilen med, vilket hon såklart inte hade eftersom hon var rätt omtumlad. Syrran såg till att hon fick med den och läaddaren.
Lång tid tar det ju innan man får något besked.
Det visade sig att hon har revbensfrakturer, men resten verkar ha klarat sig.
När jag pratade med henn senare så visade det sig att hon stått på en pall och fixat med gardinerna!
Ramlat ner och kanske krockat med fönsterbrädan.
- Vad har vi sagt om det där med att stå på stolar och sträcka sig?
- Jag gör som barna'!
Dvs. hon gör som hon vill oavsett vad vi sagt.
På kirurgen sa de att hon måste vara kvar så länge hon inte har bra syresättning i egen kraft.
Jag rotade faram en gammal anfallsplan.
Några enkla saker kunde jag pricka av direkt.
 Drack glögg på kvällen.
Maken fick pepparkakor till.
Vädret är inte kul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0