Gick vilse i rekursionen

måndag 7/12 = jobbdag
 
Bytte panschisdag denna vecka, eftersom jag skulle ha frågestuga i slutet på dagen.
För första gången den här kurstillfället var det flera frågor om rekursiva förlopp.
Försökte illustrera en uppgift på ritplattan, men fick för mig att jag gjort fel mitt på och hittade inte problemet.
Skissade upp den efter middagen och postade den på kurssidan.
Ganska komplicerad funktion att spåra.
Binär sökning var det. Vilket inte framgick.
Undrar om kursansvarig verkligen hade tänkt det så här komplex?!
Mamma: pratade med sköterska i morse, och läget är detsamma. Bra mobilitet, men dålig syresättning. Ringde henne nu i kväll, och hon låter MYCKET bättre, bortsett från ett par anfall av slemhosta. Vi pratade lite om korsord, jul, och hennes nya säng som har kommit. Jag har bett att få den levererad på måndag 12/12. Då kanske mamma hinner komma hem. I så fall hjälper vi henne med lite julpyssel och handlar det som går innan jul.
Barnafadern var på kåmpe, och skulle bl.a. komplettera ett blockljus till stora staken. Allt var slut. I morrn' ska vi en sväng och göra ärenden. Kanske hittar ett då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0