Mera (o)firande

måndag 27/5 = Nästa födelsedag
 
I maj duggar det tätt, och i dag var det deltidspensionärens tur att ha födelsedag.
Mors dag (igår) hoppade vi helt över, och dagens firande var högst inskränkt.
Jag meddelade i går att Barnafadern skulle få (köpa sig) en ny skruvdragare.
Men han var inte riktigt nöjd med utbudet och ville titta lite mer, så det blev inget i dag.
Det enda som faktiskt blev, var en symbolisk markör från mig:
Vackra, eller hur?!
Ingen tårta ännu, på majs tre födelsedagar och mors dag.
Vart är världen på väg?
För mig är tårta det yttersta tecknet på födelsedag.
Kanske på fredag.
Jobwise har jag mest suttit i möten hela dagen.
Jag blir omotiverat stressad när det blir motstridiga önskemål och viljor.
Kan inte ens reda ut vad jag själv tycker.
I kväll har jag bara fått två saker gjorda, chokladbollerutor och läst en artikel.
I sak är artikeln en fallstudie av vårt civingprogram, med specifikt fokus på hur vi (inte) introducerar etiska frågor i professionen. Kritiken är hård, men i huvdsak pekar den på en brist.
Här hemma borde jag ha städat lite och förberett för de kända och några just nu ickedefinitiva gäster som dyker upp under veckan. Tränade gjorde jag inte heller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0