Smärtsamt, på flera sätt

lördag 5/1 = klart
 
Känner mig ännu lite bättre. Kan jag träna i morrn' kanske?
Efter sedvanlig slow start, satte jag igång att rätta de återstående tentorna.
Men smärtsamt var det.
Jag har gjort en lista med de saker som dyker upp alldeles för ofta:
Jag ska testa att korrelera tentamensresultatet till OU senare.
För vissa tentamenslösningar är det obegripligt att personen skulle kunnat lösa obligatoriska uppgifterna själv.
Stockholmsdottern (#2) messade i morse att DN's söndagsX hade dykt upp idag, lördag.
Det betyder att jag inte får något kryss i morgon (det lär inte komma någon tidning).
Fick trösta mig med att lösa klart lokaltidningens veekendkryss (kommer på fredagar).
Men där fetfejlade jag.
Tänkte inte på att det/den är pronomen och såg ingen annan lösning än dem.
Då blev "HAR KRYSS" RUMNÄT??!
Men det skulle såklart vara RUTNÄT.
Kom inte ens på det själv, utan dottern tipsade mig från Stockholm.
Trots att hon inte sett krysset.
Smärtsamt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0