Sorg och glädje

fredag 6/12 = lång dag
 
Steg upp riktigt tidigt för att ta tåget söderut 06.42.
Blev upphämtad i Kramfors av mamma och min syster.
Tack och lov var det bra väder båda vägarna.
Min morbrors begravning var borgerlig i ett vackert kapell.
Vi var ca 35 personer totalt.
På minnesstunden efteråt satt mamma med några av de gamla vänner som hon och pappa umgåtts med genom åren.
Efter ett par timmar var vi tvungna att åka hemöver. Klart hon var trött men det var inte så mycket att välja på.
 
lördag 7/12 = livsmedel
 
Medan min syster och hennes man ordnade med djuren på morgonen lånade jag en bill och åkte till mamma. Hennes kylskåp var helt tomt på fredagen så jag ville fylla på det innen vi åkte norrut.
Hon följde med, och är som alltid väldigt tacksam för att hon får hjälp med det hon inte orkar själv.
Nu finns det hanterbar mat för några dagar framåt i alla fall.
Sedan liftade jag hem med min syster och hennes man som skulle uppvakta sitt äldsta barnbarn som fyllde 3 år den här dagen.
Jag blev upphämtad av den yngsta och vi drog direkt till #4 för kaffe tills det var dags att åka på handbollsmatch. Hemmalaget vann med 12 bollar. Äntligen.
Efter det åkte vi till den närmaste restaurangen (Ruccola), för att inta en enklare middag tillsammans.
Enkel i den meningen att den är lättlagad :-)
Dessutom ville vi fira att de två pojkvännerna ser ut att ha fått jobb. Restaurangen levde upp till sitt rykte om bra mat. Kaffe hos den yngsta avslutade daegn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0