Utflykt söderut

fredag 18/5 = [DKV]
 
Vackert väder och vacker arbetsplats (även om jag hellre varit på andra sidan glasrutan).
Vi var två som kunde ses idag, men vi ger inte upp.
Jag avsatte hela dagen för projektet.
Det gick rätt ok, klassificerade två uppsatser och började läsa en tredje.
Ganska prick 16 satte jag mig i bilen och körde söderut.
Svängde in och hämtade Barnafadern hos mina särföräldrar.
Han hade tagit tåget ner på morgonen och varit med på sin farbrors begravning.
Vi åkte till mamma och lämnade av fikabrödet som jag bakade tidigare i veckan.
Vi blev där en stund och åkte sedan till lillasyster.
Hon servade med lite middag ute på altanen i kvällssolen. Sedan blev det mer prat inne.
 
lördag 19/5 = kanondag
 Vi sov ut hos min syster och åkte sedan ner till mamma.
Barnafadern steg av hos sina föräldrar och systern och jag satte igång med dagens uppdrag.
Vi gick igenom hela mammas garderob och sorterade ut allt som behövde tvättas.
Tog med lite höst/vinterjackor också.
Syrran drog hem för att tvätta och mamma och jag gjorde oss redo för utflykt.
Först åkte vi till pappas grav, där vi lämnade en kruka med vårblommor.
Vi gick också till Karolins grav. Karolin är barnens kusin, som vi tyvärr aldrig fick lära känna.
Efter den stilla stunden drog vi vidare norrut.
Första stoppet blev en korvkiosk!
Lyxlunch :-)
Men det fungerar för den som behöver fylla på energi.
Vi åkte sedan för att hälsa på min moster, som flyttat till ett seniorboende.
Lite förvirrad, och jag tror att mamma blev väldigt beklämd över vad som hänt.
Delvis beror det på att de haft så lite kontakt på senaste tiden.
Mamma har inte varit dit sista åren och båda har blivit dåliga på att ringa.
Efter besöket, som ändå var trevligt, åkte vi tillbaka till min syster och skulle få mat där.
När vi gick upp på gården satt min faster där.
Vi pratade, tittade på lammen (systern har 6 st.), fick både kaffe och middag.
Efter en lång dag sorterade jag in de tvättade kläderna i mammas garderober och tackade för mig.
In till hembyn för att säga hej till svärföräldrarna och hämta upp Barnafadern, som sett Sveriges semifinalvinst mot USA.
 
Långt fram på kvällen var vi tillbaka hemma och kunde koppla av.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0