En plats i solen, hemma (borta hade varit roligare)

fredag 11/5 = sovmorgon, idag igen
 
Helst hade jag varit hos dottern i Spanien idag, hennes födelsedag.
Men eftersom det blivit en del timmar off office hours, så hade jag bestämt mig för att vara hemma, trots att jag tagit tillbaka min semester.
Dock hängde det där med tentakonstruktionen över mig, men jag hade lämnat förslag på tre uppgifter, och medkonstruktörerna fyllde på. Ska läsa allt i morgon.
Det blev en kanondag.
Vi stökade lite ute (väldigt lite), men spolade i alla fall av möblerna som alltid blir dammiga över vintern.
Sedan satt vi ute och läste i flera timmar. Det var så varmt att jag satt i linne och 3/4-byxor. Lagom start på årets solning tror jag.
Inspirerade av gårdagens fina väder och hamburgergrillning hade vi bestämt att grilla en fläskfile. Vi gjorde också alla tillbehör på grillen. Det blev väldigt gott.
Har sett ett avsnitt av Mord i paradiset, där det nog visar sig att de byter ut huvudpersonen igen. Hur ska det bli?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0