Dags att gå på kåmpe

onsdag 21/3 = behörigheter
 
Mest bara kontroller hela dagen, med ett avbrott för sammanträde på förmiddagen och ett individuellt samtal på eftermiddagen. Plus några obokade samtal.
Mitt i dagen en ljuspunkt: studentfiket hade tacos som lunch.
Eftersom vi varit borta över helgen och inte riktigt haft tid att handla och laga mat sedan vi kom hem så var kylskåpet ovanligt öde och krävde påfyllning. Dessutom skulle Barnafadern hämta sitt nya körkort.
Nu när han äntligen kunde legitimera sig (med det nya passet, som vi hämtade igår).
Eftersom jag inte har haft tillgång till några matrester att ha till lunch, kändes det nödvändigt att förbereda något sådant. Det fick bli ugnsrostade grönsaker. Då kan jag ha olika tillbehör.
 
Dessutom bakade jag frökex, för på fredag har vi [DKV] och jag ska bjuda på bubbel och lite ost.
Vi har nämligen bestämt att vi ska fira när det finns saker att fira.
Vad vill jag fira då?
Jo, onsdag förra veckan (14/3) fick jag ett oväntat besök på jobbet.
Fakultetens prodekan kom. Gissa om jag undrade vad hon ville?
Gratulera!
Jag och min goda vän Kollegan ansökte i november om att bli utsedda till meriterad lärare.
Och nu blev vi det!
Mödosamt, men roligt att det gav resultat.
(tja, en Fraud kan ju alltid förklara det där på sitt eget sätt)
Idag startade läsårets sista läsperiod, vilket t.ex. innebär att exjobben ligger i startgroparna.
Tror att jag ska handleda fyra i vår. Hoppas de är intresserade och självgående.
Nu har jag druckit mitt röda te och ska strax göra kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0