En vecka kvar

torsdag 13/12 = lite forskningsprat
 
På förmiddagen lyckades kollegan och jobba ett par timmar med projektrapporten.
Nu verkar vi ha lite idéer hur resultatet ska presenteras.
Sedan gick jag och fick massage.
Efter lunch var det bokade samtal.
Försökte börja titta på planeringen för kursen som startar i januari.
Känns inte bra.
 
fredag 14/12 = [DKV] igen
 
Så fick jag gå iväg till en skrivardag igen.
Fortsatte med lite rapportputsande.
Inaktiv kväll.
 
lördag 15/12 = karusellen har börjat
 
Idag startade vi med att fixa till det mindre gästrummet uppe.
Första åtgärden blev att åka till återvinningen med en 80 cm säng som skulle kastas.
Just nu har vi två, men får inom kort en tredje 120 cm säng, så dessa ska stå i gästrum. Den mjukaste kommer också att få åka till återvinningen.
Packade sedan ur alla kartonger med saker som hade varit i det gamla skåpet och började stuva in i de nya hyllorna (bild senare).
Kånkade sängar både mellan rum och uppför trappen. Sonen fick hjälpa till i trapphuset.
Två fåtöljer skulle flyttas och den ena krävde att vi skruvade loss två dörrar.
Puh.
Efter middagen satte äldsta dottern och jag igång att trilla köttbullar.
Vi gjorde på 1.6 kg färs.
Det låter mycket, men det blev bara 112 köttbullar.
Och några hann aldrig till stekningen.
Eftersom jag inte är direkt bra på att steka dem i stekpanna så ugnssteker jag alltid.
Pratade en stund på FB med min fd. svägerska. Det är verkligen trist att vi bor så långt ifrån varandra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0