Vision, goal & activity

onsdag 15/8 = storshopping
 
Idag var det som en vanlig arbetsmorgon. Barnafadern skulle göra sin första arbetsdag efter semestern.
Han fick skjutsa mig och kollegan till stan, för att ha bilen på jobbet och komma till stan när jag var klar.
På jobbdagarna har vi funderat över visioner, mål och aktiviteter för att nå dessa.
Jag frivillade som antecknare i två pass. Oproblematiskt eftersom gruppmedlemmarna var mer kreativa än jag :-D. Det var delvis min förhoppning.
Vi skulle alltså passa på att göra stan, eftersom jag haft ett ärende liggande ett längre tag.
Jag har varit utan symaskin ett par år!
Det största problemet med det har varit det faktum att affären har stängt på lördagar, och stänger 17 på veckorna.
Idag slutade vi lite före 16, så då hann jag dit.
Det tog inte lång tid. Bara att välja mellan två likvärdiga.
Barnafadern hade åkt ner lite tidigare och hunnit köpa ett par skor.
Vi lastade in inköpen i bilen och gick en vända på stan.
Först tittade vi lite efter skor till mig, men det gick inte så bra.
Köpte te, och sedan hittade jag en bra skjorta/blus att ha den här årstiden.
Letade också lite systematsikt efter en tunn svart kavaj, som jag tycker att jag saknar i jobbgarderoben, men hittade ingen.
Planen var att äta på stan för att slippa laga mat. Som bonus slapp vi åka på kåmpe också.
När vi kom hem ville vi ha lite kaffe, och tog med det ut.
Sedan ägnade vi en stund att att fylla utrymmet närmast planket (se pilen) med allsköns naturskräp. Kvistar och stenar mest. Två julgranar har vi på lut också. Lagom arbetsinsats tycker jag.
Nu surfar jag lite och funderar på om jag har något bra att titta på innan jag gör kväll. Te får det bli i alla fall. Rött såklart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0