Subbotnik

lördag 18/8 = läge att ta itu med trädgårdslandet igen
 
Jag har tagit för vana att lyxa mig med fredagsblommor, men den här veckan köpte jag redan på torsdag och nu är de så fina.
Det är så trevligt att ha på köksbordet och jag blir så glad när jag kommer in där på morgonen.
Efter frukost traskade vi ut med vårt FMK och funderade på vad som var näst på tur i beredningen av trädgårdslandet. Det visade sig vara kortsidan av planket, och sedan börja fylla upp underlaget.
Medan Barnafadern gav sig i kast med att gräva ner stolphållarna plockade jag fallfrukt och körde till återvinningen. Sedan gick jag in och fixade med dagens mat. En pulled pork skulle in i ugnen, cole slaw skulle göras och västebottensostkräm skulle förberedas. Jag fick skutta ut nu och då för att hålla i saker som skulle vågas in och skruvas. När jag kom ut igen var det dags att börja kärra fyllnadsmaterial. Vi la dit en hel del trasig marksten och annan sten som vi har gott om. Jag började skotta i gamla komposten för att fylla ut mellan det andra. Vi är inte riktigt uppe i den marknivå vi ska ha, men en god bit på väg.
Min ork räcker inte till detta, så den träning jag borde ha gjort i går, blev inte av i dag heller. Jag blir så less på att min hälsocentral tycks vara nöjd med att de inte kan förklara min muskeltrötthet. "Ibland har vi ingen förklaring".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0