Snabbt tog veckan slut

onsdag 29/8 = packade upp symaskinen
 
Plötsligt händer det.
Eller eg. är det inte alls plötsligt.
Deadlinestyrt snarare.
Torsdag skulle bosättarna komma så det här var sista kvällen att sy av de mörkläggningsgardiner som skulle sättas upp i deras sovrum. Medan Barnafadern satte upp gardinstänger började jag packa upp symaskinen.
Ja, just det gick ju snabbt. Det var nog mer alla tillbehören som tog tid. Att identifiera.
Jag behövde få på standardpressarfoten, spola upp undertråd och testa att sy några raksömmar.
Så var det gjort och jag klippte av gardinerna.
Sömnaden gick i stort sett problemfritt. Jag strök och vi hängde upp gardinerna.
Stöp i säng.
 
torsdag 30/8 = Sonen anländer
 
Barnafadern drog till fjällen direkt efter jobbet.
Jag handlade och hämtade vårdbiträdet som ville vara med i välkomstkommitén.
Middagen blev lite senare och vi åt tillsammans innan de började bära in all sin flyttpackning.
Svårast blir att klämma in alla livsmedel de har med.
 
fredag 31/8 = en dag med mamma
Trots ledigheten fick jag pallra mig upp tidigt för att vara hos mamma strax före tio.
Då hann vi dricka kaffe och göra en handlingslista (helt tomt i kylskåpet!!) innan det var dags att dra till vårdcentralen.
Hos läkaren blev det livat.
Jag berättade att personalen på Apoteket hade påpekat att ett par av hennes medivciner faktiskt motverkade varandra. Då kände sig hen extremt hotad och började trycka till mig med "veckotidningsartikel" och att "hen minnsan hade den högsta medicinska utbildningen man kan ha". Jag trodde inte mina öron, så till sist sa jag emot och nekade till att jag använde veckotidningar som underlag för mina frågor. Jag tänkte, men sa tack och lov inte, att hen visserligen kunde mer medicin än jag, men att jag nog kunde hävda att jag hade den högre vetenskapliga skolningen av oss två och inte behövde stå ut med sådana anklagelser.. Innan vi var klara bytte hen två mediciner och sa att det kanske kunde ha kommit fram nya rön det sista året. Framöver ska jag titta lite på vad som sägs om de nya medicinerna hon fick.
När vi handlat, ätit lunch, druckit kaffe och löst korsord tyckte jag att vi skulle baka en sockerkaka tillsammans.
Då somnade handräckningen.
Jag bakade själv, efter ett snabbt återbesök på affären för att köpa mer ägg.
Min syster tittade förbi och fick info om vad som timat på VC.
Mammas granne kom och fick kaffe.
Strax efter 18 packade jag ihop och körde hemöver.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0