Sista semesterdagen, tror jag

fredag 3/8 = gräsmattan
 
I veckan har vi  haft en tropiskt natt. Definitionen är att temperaturen aldrig går under 20 grader, och tydligen var vi aldrig under 21. Men nu märker man att det värsta högtrycket är på väg bort.
Jag har tillbringat i stort sett hela dagen på gräsmattan. Läst och löst sudoku och korsord. Story of my vacation!
Till sist får man säga Hejdå paviljongen, ses i morrn'!.
Sedan har vi fixat lite mer nere i källaren, efterplockat i övriga gästrum. Satt upp gardiner, tagit ur sänglinne och lagt på överkast.
Snart är det som att sommaren aldrig hänt.
Men då kommer hösten! Jag ser i alla fall fram emot att sonen och hans gf ska bo här i höst. Hoppas de kommer att trivas med källarutrymmena.
Hur som helst måste fjag å ändan ur vagnen och köpa en symskin nu, för mörkläggningsgardinerna till källaren måst kortas ordentligt. Symaskinsaffären har dock inte öppet på helgerna :-(
Formellt sett är detta nog min sista semesterdag.
På måndag tänker jag åka in till jobbet och starta upp läsåret.
Svara på lite mail, det har kommit 20 sedan sist, försöka sätta upp en todo-lista och klassificera en eller två uppsatser.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0