Plus och minus

tisdag 21/8 = ugnsproblem
 
Ungefär som igår.
Hade tänkt sova lite längre, för 9.00 skulle jag låsa upp dotterns lilla etta. Jag hade uppdraget att släppa in städfirman. Glömde bort det där med sovmorgon (!), och insåg när jag stod i duschen att jag hade ungefär 45 minuter som blev hängande. Knappt man hinner upp till sitt rum på jobbet, än mindre starta något seriöst.
 
Hattade hit och dit, men hade superflyt och fick en osannolikt bra parkeringsplats när jag gjort den lilla utflykten.
 
För att muta mig själv hade jag väntat med dagens första kaffe, för att köpa en riktigt god latte på väg till rummet. Försökte, men espressobryggaren var trasig. Vilket var uppenbart.
Men vem tittade på det när snålvattnet redan börjat rinna?
 
Kollegan och jag kapade åt oss ett par timmar för att slutföra presentationen till i morgon. Egentligen ska det vara en workshop, så lite hands on får vi väl vara.
På väg hem var jag förbi och låste dotterns, nu f.d., lägenhet. Nu är det bara att lämna igen nycklarna till HSB.
Efter lite rester till middag, drog Barnafadern iväg till handbollsträning och jag fick för mig att sätta in plåt med frökex i ugnen. Under tiden löste jag korsord och stötte på ett nytt ord, schaber. Det lär ha med tillgång på pengar att göra.
Frökexen blev mycket välgräddade eftersom ugnen hade 200 grader som default och jag glömde ändra till 175. Jag har gjort samma tabbe flera gånger forut och blir så irriterad på att jag inte lär mig.
Avslutade kvällen med rött te och filmen Bourne legacy. Har sett den förut. Bourne-filemerna har lite av Mission Impossible över sig. Jeremy Renner är dessutom med på båda ställena.
Värmen verkar vara ett minne blott.10 grader på morgonen och 15 på eftermiddsgen.
Tiden rusar, och jag får den här lite klaustrofobiska känslan när jag tänker på att det nästa vecka är slut på friden.
Då fylls alla lokaler upp och ljudet går från noll till hundra överallt. Mailboxen svämmar över och kön växer utanför dörren.Måste lugna nerverna och se över första veckans material och gruppcirkulationer snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0