Jobbar hemma

tisdag 7/8 = varmare idag
 
Hade, lite otaktiskt, bokat klippning 8.00 i morse.
Planen var, baserat på väderprognosen, att sitta hemma och kategorisera de kvarvarande uppsatserna.
Vädret bra, så jag svidade om och gick ut med mina uppsatser.
Efter någon timme fick jag ont i huvudet och mådde illa.
Måste ha berott på arbetsuppgiften?!
In och ta lite huvudvärksmotverkande, och sedan sätta sig med ryggen mot solen.
Barnafadern drog iväg på en cykeltur på en dryg timme medan jag fortsatte på den inslagna vägen.
Jag hade fem uppsatser kvar och har avverkat två idag. Desutom läst det mesta av den tredje.
Börjar se ljuset i tunneln, även om det är oerhört motigt.
Vi körde en sedvanlig duckning på middagsfronten. Hittade några skivor lövbiff i frysen som vi skulle göra av med. Bortsett från att det visade sig vara biff. Gott blev det hursomhelst.
Köpte rosor för någon vecka sedan, som stått så otroligt bra. Men nu tyckte jag det var dags för lillasystertricket:
Vi tittar på EM-tävlingar. Först simning och sedan friidrott.
Om en stund ska jag byta till träningskläder och ge mig ut i kvällsolen. Känns ju riktigt kul (not!).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0