Barnafadern gräver sten

söndag 12/8 = fortfarande slut
 
Dagen startade sval och klar, så vi drog iväg till bygghandeln för att inhandla staketplintar, stolpjärn och virke.
Snickare verkar vara en egen typ. Snacka om hårdsmält godis.
Efter att ha lastat av var min ork slut, så vi delade upp arbetet mellan oss.
Maken grävde och jag satt på en lastpall med söndagsXet.
Mest var det stenkrig, och det var anmärkningsvärt hur mycket som kom upp för att göra plats för staketplint.
Mitt på draget drack vi kaffe sittande på lastpallen.
Jag gjorde enstaka mindre insatser i arbetet.
Höll i en planka, kollade vattenpasset, drog fram skräp ur backen nedanför arbetesplatsen och var lite handräckning. Till kvällen satt alla stolpar på plats och den första brädan inpassad i våg.
Vid 17 ringde Micke, en av mina kusiner, och undrade om det passade att de kom förbi. De var i stan och hade köpt en skoter. Självklart sa jag. Eftersom de inte ätit bjöd jag dem att äta middag med oss. Vi hade bara tänkt enklast möjliga, så de fick hänga med på det. Makaroner och köttbullar, ungsrostade grönsaker och en enkel sallad. Vardagsmat mitt i gårdsarbetet, helt enkelt.
Har nu sett andra avsnittet av en gammal Wallander, Villospår med Rolf Lassgård. Vet att jag läst boken, men osäker om jag sett den här inspelningen?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0