Jag är såld

onsdag 18/4 = trevligt besök
 
Sammanträde, lokalbokning och lite kursrapport.
När man vill vara älskad och uppskattad av ALLA, blir det jobbigt med kritikrisker.
Jag blir alltid avvaktande och orolig.
Problem som nämns appliceras alltid på mig.
När man inte räcker till och har blivit lite trött känns det väldigt jobbigt att utsätta sig för kritik.
På sammanträdet pratade vi om "ömsesidig respekt", men hur åstadkommer man det när det bara är regler för den ena sidan. Åt andra hållet verkar allt vara ok, och ska tas på allvar.
Lokalbokning hade däremot liten påverkan på självkänslan :-)
När arbetsdagen var slut dök sonens GF upp.
Vi åke hem, där fysikdottern redan parkerat.
Gemensamt fixade vi Korv Stroganoff, och åt sedan med god aptit.
Flickvännen (biolog som börjat på sitt mastersexjobb) är intresserad av att sy och sticka, så det blev en hel del prat om det. Då kom jag ihåg jag det sötaste jag sett i amiguramiväg:
Om/när jag någon gång får barnbarn blir detta det första jag tänker göra.
Hur gullig är den inte?
Nu har jag städat bort allt i köket och är på väg i säng.
Torsdag (själv) och fredag (DKV) är det min uttalade ambition att ta tag i forskningsprojektet. Det borde ge en skjuts åt arbetet (det skulle ha varit klart i februari och anmält till en tidskrift redan).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0