Plötsligt hände det!!

Igår var vi en sväng på stan för att inhandla en knivslip till födelsedagsbarnet och befann oss då på en husgerådsaffär. Dvs en sån som har porslin, glas och annat som krävs i köket/hushållet.
Min vara trogen gjorde jag ett svep och kollade in kaffemuggsutbudet. Utan nämvärda förhoppningar.
Jag har letat snart två år efter en kaffe mugg som inte är så stor, och helst inte så tjockt gods.
Mina bästa förslag tidigare har varit med ugglor/svävande får. Den hade rätt storlek och bra form, inte minst på örat.
Men mönstret......
I alla fall, när jag modlöst lät ögonen ögna de upphängda kopparna, så fanns det en där som jag inte sett förut. Aningen stor, lite vid i öppningen, men bra öra enligt Barnafadern.
De var inte svindyra heller, så efter lite velande bestämde jag mig.
Vid kassan sa jag att jag ville ha 12. Efter en del knappande på kassadatorn, sa kvinnan: Vi har bara elva!
Att jag ville ha 12 är inte bara av tradition, utan behovet av många koppar de gånger alla är hemma och vi kanske t.o.m. har extragäster. Då ska alla kunna få samma sorts kopp, har jag fått för mig.
Så kvinnan traskar ner i förrådet för att se om lagersaldot stämde. Kom upp med kartong och det visar sig att hon har totalt 15 koppar. Men jag ville inte ha 15, så när jag skulle betala sa hon: Om du betalar för en extra får du alla.
Den dealen tog jag.
Nu har jag precis provdruckit ur en och är väldigt nöjd.
Dessutom passar de väldigt bra till våra stora svarta tekoppar.
Ska strax pallra mig iväg på veckans första pass, vilket enligt gammal tradition får lov att bli intervaller.
Har en grej att fixa med när jag kommer hem oxå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0