Härlig dag

Redan tidigt förstod man att detta skulle bli en ljuvlig dag.
Jag gick ut hårt med DN's söndagsX och sudoku i solen.
Barnafadern målade element i källaren.
När han var klar och kom ut var det lagom för mig att börja med småstädningen i skräpupplaget.
Till sist var det mesta upplockat och sorterat, så då avslutade jag med att räfsa både skräp och löv.
Känns bra.
Sedan mera korsord.
Efter någon timme fick jag lite arbetslust (?!) och bestämde mig för att vårstäda i min enda rabatt.
Den torde snart vara ett minne blott, för det lär inte fungera så bra att ha en rabatt just där man stiger ner från trappan ut från köket.
Tyvärr såg jag flera liljebaggar.
Orkar inte med sånt där :-(
Tulpanerna börjar tackla av.
Kan vara både ålder och jordmån kanske.
Får se om det blir mera i höst, och i så fall var...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0