Uppgivet

Igår träffades de två kvarvarande bönorna.
Så många år och så mycket vi delat och burit.
Vi försöker att fortsätta träffas och upprätthålla läsandet.
Som i andra sammanhang är det bra att ha ett uttalat mål, och på så sätt skaffa sig själv utrymme man inte tar sig.
Jag är dålig på att göra det här på "frivillig" väg.
Jobbet verkar inte variera så särskilt mycket?!
Tomma veckor fylls snabbt på.
Men den här veckan blir det en vanlig ledig dag i alla fall.
Från 10 igår till 10 idag har jag gjort en 24-timmars mätning av blodtrycket. Var 15:e minut satte apparaten igång att pumpa upp blodtrycksmanschetten.
Allt gick bra (97% av mätningarna gav resultat), och blodtrycket var acceptabelt.
Så sköterskan trodde inte att det var aktuellt med ytterligare justering av medicinen.
Så varför har jag ont i huvudet då?
Fick till sist en läkartid, 14/4!!
På väg tillbaka till jobbet ringde sköterskan upp och hade hittat en tid den här veckan.
Om man nu utesluter att det beror på blodtrycket, tycker man inte att det är rimligt att fortsätta att försöka fastställa vad det kan bero på????
Idag hade vi en kökssäljare här.
Allting var så bra. Han hade ingenting att tillägga till det förslag vi redan har.
Jaha.
Enkelt.
En stund efter det, kom två representanter för fönsterbytarföretaget (faktiskt VD'n tror jag). De började med att ge sken av intresse för hur det hade gått, men i slutet tror jag att hela orsaken kom fram. Ett försök att kohandla och snabbt lösa en försäkringsfråga.
En får dåliga vibbar och vid lite eftertanke känner en sig manipulerad. Dessutom kan vi inte ta erbjudandet, för det skulle kräva ett bygglov först.
Jag blir så trött.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0