Medan kompisarna jobbar...

... har jag en ledig dag.
Det finns en spänning i att vara ledig när andra jobbar.
Å ena sidan är det kolossalt skönt.
Å andra sidan blir man lite nojjig över att man kastar bort tiden.
 
... dricker jag kaffe.
Jag har lite lagomt oseriöst försökt dra ner på kaffet.
En åtgärd har varit att använda mindre koppar.
När vi gifte oss (för snart 34 år sedan) fick vi två små vackra keramikkoppar.
Dessa har fört en tynande tillvaro i diverse skåp i alla år, men det senaste året har jag börjat använda dem, just för att dricka mindre kaffe vid ett enskilt tillfälle.
En har gått sönder och nu är det tyvärr en spricka i den kvarvarande.
... datar jag.
Har satt de olika kompisar jag har här hemma i arbete och kan inte komma på NÅGONTING som skulle vara ok att ta itu med just nu.
Märkligt??
Blommorna är vattnade, lite skräp hopsamlat för bortforsling.
Tror knappt jag behöver på kåmpe i dag.
Då ligger det nära till hands att dricka kaffe.
Men nej, inte ännu.
Ska muta mig med att göra chokladbollerutor av det kaffe som finns kvar. Förresten är kaffekannan i diskmaskinen, så det blir en naturlig paus på kaffefronten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0