Även idag

Nu har elektrikern varit här och montörerna fortsätter.
De var två på förmiddagen, men fler verkar ha anslutit nu efter lunch.
På förmiddagen försvann balkongdörren i matrummet.
Där har jag kurat i både vår- och höstsol många gånger, hur blir det med det nu?
Det är kallt och slamrar rätt bra på det nedre våningsplanet, så jag kånkade upp min lunch till mitt tillfälliga tillhåll i arbetsrummet.
Ostsoppa, skinkmackor och te.
Brickan var ett fynd i 10:- -lådan på kåmpe, men den räckte inte mycket mer än så heller. Nu håller den knappt ihop längre. Jag har tittat på små brickor rätt länge, men varit småsnål, kanske mest för att jag inte vill betala för något jag tycker är fult.
Trots att jag har semester, så bevakar jag en del jobbgrejjor.
Nu kanske jag ska damsuga och återställa lite i det här rummet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0