Sista lördagen före jul

lördag 17/12 = ingen träningsdag den här veckan
 
Barnafadern drog tidigt till Stockholm och jag fick nöjet att skjutsa honom tilll flyget.
Passade på att köpa lite speciallivsmedel (vegansk choklad).
Köpte ockå nya amaryllisar och några hyacinter.
Igår bakade vi lite, vårdbiträdet och jag.
Energiskt, men inte produktivt.
Tropis aromis (lite torr?), mjuk pepparkaka (aningen kladdig?) och morotskaka (definitivt kladdig, i mitten).
En del av morotskakan skulle kunna räddas, men florsockret var helt frånvarande, så vi färdigställde den nu på förmiddagen. Inte lönt att sätta frosting på det ogräddade :-)
Men vi fick ut en hel del bitar till sist.
Sedan en timmes promenad längs efter sjön i vackert solljus.
Efter lunch var det dags att ge sig på ett annant bakprojekt, brytbröd till julbordet.
Det verkar dock ha varit en framgång.
Vårdbiträdet bakade cookies, också en klar succé.
Fler saker att gröna idag, alltså.
 
I morgon ska jag baka isflak och möjligen ta tag i något röjningsprojekt.
Träna ska jag i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0