2 pass: Intervaller 4*1.6 km och en mil hem från jobbet

onsdag = intervaller
 
Träningen fick med nödvändighet bli sent, så jag bytte plats på passen och satsade på intervaller inomhus.
Tempokravet är inte hutlöst, så det kändes rätt ok. Benen hade väl inte riktigt hämtat sig från måndagens 22.5, men inga större problem ändå.
 
torsdag = mil i eget tempo
 
Lämpligt nog kunde jag göra bort milen på vägen hem från jobbet. Är så hiskeligt skönt att ha gjort bort det före middagen:-)
Kroppen kändes blytung trots att jag inte behövde pressa på, men det var ändå ingen katastrof tempomässigt.
Har stora förväntningar på att det ska börja lätta.
Två rejäla backar som synes. Men skillnaden mellan max och min är bara 14 s/km, så jag får säga att det är en väldigt jämn lunk. Nu var det det där med att  öka när man är trött. Vilket kommer på andra milen :-(
Hursomhelst är det inte mycket kvar.
 
Hoppas som sagt att benen och orken hinner repa sig...
Tittade på banprofilen och det är en del backar. T.ex- en med bara några kilometer kvar. Blir ju kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0