Annan sorts nit

I går morse tog vi inte sovmorgon (Barnafadern har semester och jag ledig dag), utan steg upp i anständig tid.
Vi hade bestämt att tillsammans med yngsta dottern dra söderut för att hjälpa min mamma med lite flyttbestyr.
Hon har fått tag i en superbra lägenhet och har börjat flytta in så smått. För två veckor sedan var hon iväg till Borgafjäll för att tömma fjällstugan, som nu ska säljas. Sängen, köksmöbeln och allt köksgrejs åkte direkt till nya läggan. Nu skulle vi flytta matsalsmöbeln och det tillhörande vitrinskåpet. Därutöver fick vi se vad som kunde följa med. Vi använde syrrans stora släpvagn och stopppade in möbler och kartonger i den.
Allt bars in och plockades upp. Min åsikt var att inga tråkiga kartonger skulle stå kvar ouppackade är vi lämnade lägenheten. Fungerade superbra, vi käkade även middag där. Sedan var vi alla rätt trötta och nöjda att få åka tillbaka till härbret för nattvila. Dottern sov hos mormor, medan jag och Barnafadern fick kvarta hos min syster.
I morse sov vi lagomt länge och fick frukost hos syrran.
Sedan var det dags att packa lite igen. Vi tog med lampor, julsaker, textilier, sänglinne, ljusstakar (jo, hon har massor) och en del vinterkläder. Innan vi drog till lägenheten snyggade vi till på övervåningen i härbret, som helt plötsligt fått lite mer utrymme och kunde stuvas om. I lägenheten körde vi samma princip som på fredag, vi packade upp allt, strök gardiner och hängde upp, diskade en del porslin, monterade upp lampor, spikade tassar på stolarna....
Därefter var modern rätt trött, så planen blev precis lagom. Fortfarande en hel del att göra, men ett bra steg i rätt riktning hoppas jag. Vi släppte av henne hemma och åkte själva norrut.
Hamburgare på vägen, så slapp vi tänka på mat.
När jag degat en stund hörde sonen av sig och undrade om han kunde få skjuts hem från konfirmationslägret han jobbar på. Ledig dag direkt. Jag taxade iväg och fick en trevlig pratstund med honom på vägen.
 
Nu är det dags att göra kväll känns det som.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0