Ännu en solig dag

 
Ja, det ser ut att bli läge för lite sollapande även idag.
Superbra för mina pelargoner, vars knoppar nu är på väg att slå ut.
 
Tog en sväng ut för att resa upp krukorna och njöt av höstluften.
Hög och klar.
Svamparna slår upp i gräsmattan och ser lite roliga ut, i alla fall innan de geggar till sig. Rönnbären är som alltid vackra mot de mörkt gröna bladen.
Sjukvårdsupplysningen: satte väckaren ännu lite tidigare i morse för att kunna ringa Ögonkliniken direkt de öppnade.
Blev uppringd senare och fick då beskedet att jag skulle kallas till en läkare om en månad, men sköterskan förstod mitt problem med läkarintyg (det nuvarande räcker till 15/9 = måndag). Hon skulle se till att "min" läkare ringer upp mig under dagen. I det här sammanhanget är detta den läkare som först undersökte mig när jag kom in akut efter midsommar. Ok.
 
Försöker att grejja med lite olika småsaker.
Torkar lite här, plockar lite där.

Kommentarer
Postat av: kristina

hoppas de ringer eljest ring igen innan de stänger för dagen .Härligt med sol. åt lunch ute men magen gillar ej livet

2014-09-12 @ 14:45:02
URL: http://ruach.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0