Väntar och väntar

  • Väntar på gräsmatteläge:
Gårdagens prognos för idag såg solig ut, men det verkar bli sisådär med implementationen.
Samma prognosmakare vinkar med varmare och soligare väder framöver:
Törs man hoppas på det?
  • Väntar på besked om sjukskrivning
Försökte ringa igår om vad som händer med läkarintyg om sjukskrivning.
Ingen ringde upp.
I morse ringde jag Ögonkliniken och blev uppringd (!).
Där visste de ingenting och den läkare jag hade förra veckan har semester.
"Pratade någon med dig om sjukskrivning?"
Jag frågade själv flera gånger!
Nu ska tydligen någon annan läkare antingen ringa upp mig eller skriva ett intyg.
Hur vet man vilket om man inte hör något?
Skulle kännas bättre om någon faktiskt ringde, så jag vet att något händer.
Hur kan det här vara så komplicerat?? Sjukdom och sjukskrivning verkar vara helt frikopplat.
Men då kommer man att behöva ha kontakt flera gånger och ta upp tid för annan verksamhet?!
Det som fanns dokumenterat var i alla fall att jag skulle kallas i augusti.
  • Väntar på att se bättre!
Varje morgon öppnar jag ögonen och hoppas att det ska vara lite mindre oredigt (inte ostädat).
 
Nu har jag redan gjort allt roligt: druckit FMK, löst sudoku och dagens anagram, surfat, bloggat...
What else is there?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0