Med mammas hjälp

I morse dök min mamma upp rätt tidigt.
Hon hade gjort upp med barnbarnen att de skulle gå ut och äta tillsammans idag.
Vädret har väl varit så där, och första vändan ut kändes inte helt angenäm.
Men fram på eftermiddagen kom solen fram ordentligt och då var det härligt, så vi traskade ut igen.
Inte för att sola, utan för att kämpa ner mina två ofärdiga söndagskryss, SX 29 och SX 30.
Vi har skissat och gissat och tillsammans löst en hel del. Några ord har jag kollat i efterhand och några har jag fuskat fram.
Men nu är båda klara!
Det sista har jag gjort själv, medan mamma är iväg med alla sina barnbarn.
Korsordslösning är verkligen en förmåga som tar sig med åren.
Även min mycket verbala och språkkunniga dotter blir avundsjuk (?) på att jag kan så många (underliga) ord. Hehe. Annars är det ju inte mycket man kan konkurrera med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0