Norska fyror och träningsläget

Var en sväng till gymmet igår (såklart).
Lite muskelkänningar efter super1000ingarna i onsdags, så det fick bli ett kortare pass i medelfart. Jobbigt ändå :-(
Har läst om en typ av intervall som kallas norska fyror, som ska vara en lite annan variant. 4*4 minuter med 2 minuters vila emellan. Så efter en kortare paus bestämde jag mig för att testa det. Jag får ju lov att springa så fort jag orkar, även om det inte är särskilt snabbt. Jobbigt var det! Men pulsen går ner hyfsat, även om jag fortfarande tycker att den ligger för högt när jag springer lite långsammare.
RunKeeper har nytt utseende och stockkonservativa jag tycker naturligtvis att det var bättre förr.
Så här ser året ut så här långt:
Man ser tydligt sjukdomsuppehållen :-(
4 veckor har det blivit totalt.
Sammanfattningsvis har det blivit 60 pass hittills i år (på 137 dagar).
Januari var uppstart och jag gick på träningsplanen runt den 7/1.
Maj kanske kan bli den första kompletta månaden?!
Tyvärr har jag inte våren 2012 i RunKeeper så jag kan inte kontrollera hur det såg för ett år sedan, inte just nu i alla fall. Kalendern i ajfånen har bara ett år bakåt, så det måste jag undersöka när jag har tillgång till jobbdatorn.
 
Nu har jag såsat bort en utomhustimme till, så nu får det vara nog med introvert verksamhet!
Hoppas all ni fans därute kan ta tillvara lite av värmen och ljuset idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0