Mindre grått när solen tittar fram

Fotbollsdottern hade avfärd 10.30 för seriematch i norra grannstaden. Då hade jag gjort bort frukosten och skjutsade henne.
På väg in  från garaget hade jag hakat upp mig på att vädret var så trist. Bra grått och småblött.
Ingen höjdardag för att börja räfsa löv direkt. Vissa glädjespridare finns det dock:
Rabarbern är obändig! Med snö omkring sig startar den segertåget mot ljuset och värmen.
Den energin skulle man ha.
När jag slevade i mig lite lunch nyss tittade solen fram, och nu är himlen blå?!
Fick en ofrivillig vilodag igår, så idag är träningen inplanerad. Ska jag kanske satsa på årets första utepass? Bara drygt två veckor till milloppet, så jag måste vänja ben och fötter vi något annat underlag än löpband.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0