Randigt och rutigt

Sov mycket bättre i natt och vaknade hyfsat. Dock hade en timme gått åt till tidskorrigering utan att man fick motsvarande sömn. Spelar ganska liten roll när man sover så länge man vill :-)
Tacksam över att småbarnsårens sömnbrist numera är höljd i ett dunkel.
Frukosten, sudokut och FMK är avverkat oh DN's söndagskryss påbörjat.
Apropå det  gav jag mig aldrig på gårdagens lokaltidningskryss. Det där tränandet tar sin tribut på viktiga sysslor uppenbarligen.
Solen försöker erövra luftrummet och isen smälter på uppfarten. På den tiden det var ordentliga vintrar och barnen var små, hjälptes vi ofta åt att "skotta fram våren". Det innebar att jag och hemmavarande barn försökte frilägga uppfarten från is. Varje dag jobbade vi på saken.
Ska strax gå och baka ett brytbröd som jag skulle ha haft igår till påskbuffén, men helt glömde bort i min sömnbristförvirring. Så det får bli idag istället. Det fungerar bra till frukost och kvällsfika oxå :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0