Ibland bli man sur

Har en irritation på jobbet. Helt plötsligt har vi ett arrangemang dumpat i knäna på oss.
"Vi" har bjudit in gymnasietjejer, men har först idag fått något grepp om vad vi förväntas göra. Evenemanget ska gå av stapeln i morgon kväll klockan 19, men det har vi inte heller fått välja. Allt var affischerat innan vi kom in i bilden, i alla fall vad gäller planeringen (helt ärligt tror jag inte det kommer en kotte :-(  ).
I morrn' har vi bemärkelsedag, någon fyller 22 år. Pannkakorna var visst inte att tänka på (fast det var det som stod på matsedeln?) Bill och jag planerade och drog iväg till kåmpe.
Inte så enkelt att fixa någon rolig mat när alla anländer hem samtidigt och jag själv dessutom bara vänder för att fixa det där kvällsevenemanget.
En eller ett par nya inslag på middagsbordet blir det i alla fall tror jag.
Nu sitter jag och försöker dega, men finns det något att fördriva tiden med?? Nähej!
Har gjort en megakopp med rött te.
 
Många stvl-ärenden i morrn'. Det börjar vara den tiden på året.
Avslutar kvällen med att blogga, byta några fb-ord med GodaVännen och slötitta på TV.
 
Helt plötsligt dök Vicar of Dibley upp :-)

Kommentarer
Postat av: Kristina

Så trist att inte få vara med och säga till. Gratta dottern i all falll från mig. Lyckliga du som har henne i närheten när hon fyller år.Det har inte vi sen hon fyllde 19

2013-03-18 @ 23:04:44
URL: http://ruach.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0