Hängigverksamhet

Idag har jag mest vilat (och matat kompisen).
Sedan kom jag på att jag skulle passa på att titta på Uppdarg gransknings reportage Män som näthatar kvinnor.
Helt otroligt hur lite ansvar man tycks behöva ta för vad man säger i VR.
En sak som slår mig är att det verkar helt ointressant för hatarna att gå in i en diskussion om sakfrågan!!
H&M gör ett extremt slätt intryck. De kunde ha satt tonen i diskussionen istället för att i efterhand ta bort det värsta. Kvinnorna som medverkade är värda all respekt, dels för att de medverkar men kanske i ännu  högre utsträckning att de tar upp frågan kring demokrati och yttrandefrihet och journalister skräms till tystnad.
Nu sitter jag och tittar på SVTs Min sanning: Inga-Britt Ahlenius. Intressant med starka kvinnor som orkar.
Ljus i mörkret.
Hon har varit en nagel i ögat på Regeringen (Riksrevisionsverket), EU och FN. Revision och granskning av ekonomi, verksamhet och beteenden. IMPONERANDE!!! Mrs Fearless.
Sedan ska jag se sista avsnittet av House, som nu tar slut efter åtta säsonger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0