Löpning - en ren materialsport

Visst måste det väl vara så?
I många år har jag vadat omkring i barnens sponsrade träningskläder (sponsrade både av företag och av mig!), så nu tyckte jag att det var dags för mig med mer än två träningströjor. Dessutom har jag av praktiska skäl nästan alltid hållit mig till svart, men har börjat tröttna på det.
Därför har jag successivt köpt på mig lite mera träningsläder i glada, skrikiga färger. Tröjor och strumpor, för att slippa tvätta stup i ett. Med den ambitiösa träningsplan jag följer blir jag både svettigare och oftare d:o.
Jag vill ha tunna löparstrumpor och hittade häromdagen 3 par för 79:- Den enda nackdelen (i förväg) var att de var låga och jag har en, möjligen ogrundad, motvilja mot sådana. Jag tycker nog att de är lite osnygga oxå.
Men för det priset kunde jag testa och ifall jag inte trivdes med dom sponsra döttrarna med var sitt par (igen!).
Den här färgen var bra, passar till en av mina tröjor och till skorna. Dessa testade jag igår kväll, och blev inte negativt överraskad. Under dock hur de neonrosa ska gå att matcha?
Det är kanske inte enbart snobbigt att matcha, eftersom det underlättar tvättandet också.
Nu ska jag strax dra till gymmet för ett tempopass.
Huga, vad jag gruvar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0