8 mars!

Internationella kvinnodagen!
Föranleder tyvärr inga särskilda insatser/åtgärder från min sida :-(
Jo, jag kan protestera lite mot en app som dök upp i Ruzzle: Campus Life.
Det visar sig att det går ut på att skapa ett sorority house, dvs. en klubb med handplockade medlemmar genom att :
  • recruit the coolest girls on campus
  • throw awesome parties
  • date the cutest boyfriends
  • get the hottest clothes
Känns väldigt amerikanskt och inte särskilt seriöst. Mycket blir bara yta.
Semester även idag. Ingen särskild förändring i måendet, TYVÄRR! Om man inte blir sämre vill man bli bättre. I morrn' ska jag förhoppningvis vara såpass att jag kan ta mig till Bönans begravning. Får väl hålla mig ifrån andra i den mån det går, vet ju inte om jag smittar och i så fall vad?!
Lite senare på eftermiddagen, har brudarna sin sista hemmamatch i innebandy. Den vill jag gärna se.
Idag har jag småstökat. Dammsugit och blaskat av några golv. Varit ni-vet-var, städat där också. Man behöver fixa lite så att inte all tid bara känns bortkastad och en enda lång väntan på att bli frisk. Nu när jag blir frisk så är det i alla fall inte en katastrof runt omkring mig. Finns massor med andra saker som är ogjorda: putsa fönster (så man ser ut), lägga upp gardiner (verkar ta flera år).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0