Änglaspelet plingar inte?!

Återigen hade jag väckaren igång.
Idag har jag tänkt överraska. Mer om det senare.
Barnafadern åkte iväg en sväng till jobbet. Bara en sån sak.
Äter frukost, läser tidningen, kollar om Shanghaidaottern sysn till på Skype....
Rutinåtgärder.
I vanlig ordning försöker jag trevla till det:
Men det plingar inte :-(
Tror att någon mixtrat med det, för det är inte särskilt populärt här hemma. Kanske måste se mig om, om ett nytt. Detta har alltid varit ett av mina favorit-jultillbehör. Vi hade alltid ett hemma när jag var barn och det var nog en av de första saker jag själv köpte till mitt eget hem.
Nej nu ska jag ta hand om vittvätten och antagligen sätta en av mina slavar i arbete igen.
Det känns bra att ha osjälviska slavar, som aldrig känner sig utnyttjade :-)

Kommentarer
Postat av: Kristina

att säga A och inte B är oschysst för dina ivriga nyfikna läsare.Nu måste jag gå och vänta hela dagen tills du gör nästa inlägg och ev av slöjar vad överrsakningen är. Änglaspelsljudet är inte uppskattat här heller och för ngt år sen försvann en av änglarna så nu är det halt och däremd obrukbart.Syrran har ett likartat utan pling och jag hade hoppats att ngn gång ramla över ett sånt istället.Vi hade oxå änglaspel när jag var liten

2013-01-04 @ 11:44:57
URL: http://ruach.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0