En arg man (som inte heter Ove?)

Jobbet rullar på och terminsstart närmar sig.
Måste börja rodda med schemat lite.
Helt plötsligt har jag fått veta att första kursen är tre dagar längre än vad som sagts tidigare.Och jag som hade sådant schå att ändra upplägget jämfört me förra året, eftersom kursen hade fått färre dagar!! Dessutom är lokalsituationen katastrofal, så man har ingen lust att börja flytta runt någonting.
 Annars är det fortfarande lugnt och skönt. Inte många människor i lokalerna, några få stackare som pluggar inför omtentorna. Men det lär bli fler.
Mamma köpte rosor till mig när hon var här och de är väldigt vackra.
 
Idag skulle döttrarna åka med hem, så konditorn passade på att övningsköra. Ner till stan för att plocka upp systern.
När vi passerade en korsning gjorde vi ett litet misstag och tillämpade inte högerregeln, vilket en bilist som var på väg att svänga råkade ut för.
Vi fick väja lite, men fortsatte framåt.
Till vår stora överraskning blir vi omkörda, på ett övergångsställe och sedan stannar mannen just framför oss. Vi stannar förstås eftersom gatan är smal och det är mycket trafik.
Då öppnas dörren och föraren kommer fram till vår förarplats. Dottern tar ner fönstret och mannen börjar gorma om högerregeln och pekar med fingret på mig och börjar fråga om hur jag instruerat övningsköraren.
Till sist frågar jag bara om han tycker att han själv var ett föredöme med sin omkörning. "Nej, men annars hade jag ju inte fått stopp på dig!"
Naturligtvis hade han rätt och självklart var ansvaret mitt.
Men uppenbarligen kör vi inte alltid idealiskt, någon av oss. När jag ser en övningskörningsskylt försöker jag alltid underlätta och ha tolerans för att den som kör är ovan.

Kommentarer
Postat av: Johanna

HAHA vilken ärkeidiot

2013-08-15 @ 16:02:01
URL: http://midnightspecial.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0