Rund och god

Igår gjorde vi rödbetssoppa till middag, så idag kunde jag lyxa med det till lunch. På riktigt ska man ha smetana* till. Men det hade jag inte (finns visst att köpa), så jag tog kläm fläs** i stället. Goooottttt!
Nu blev jag triggad och gjorde lite chokladbollar till mig själv också. De räcker länge eftersom det bara är en person, förutom mig själv, som kan tänka sig äta av dem. Jag försöker alltid bjuda besökare, men ingen har riktigt visat någon entusiasm?!
Jag varit ett par vändor till stället-som-inte-får-nämnas-vid-namn, dammsugit, diskat och tänker strax blaska av golven lite. Vardagsmotion.
Kanske tar itu med något halvgammalt korsord som avkoppling.
* [Smetana (ryska: сметáна; ryskt uttal: [smʲeˈtana]) är naturligt tjock syrad grädde]
** kläm fläs är äldsta dotterns tidiga uttal av creme fraiche

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0